Saturday, March 13, 2010

Melayu/islam nak bersatu pun x boleh ke yb khalid?

Dlm malaysiakini ari ni ada berita yang menarik...


Nasha diminta perjelas kehadiran bersama TPM
Jimadie Shah Othman | Mac 12, 10 7:09PM
Kehadiran timbalan presiden PAS dalam program bersama Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bercakap soal “perpaduan politik Islam” menimbulkan kecurigaan banyak pihak.

klik sini untuk berita lanjut.

Rasa kelakar pun ada.. Patut ke anda sebagai melayu yang mengaku islam (bukan saja mengaku islam tapi merasakan dia lebih islam dari yang lain) menutup terus pintu untuk perpaduan? Adakah perbezaan pendapat menyebabkan semua hubungan terputus? Mana perginya semangat sesungguhnya semua umat islam itu bersaudara? ke mana perginya hikmah dalam berdakwah?

Erm... Kalau melayu terus berpecah... akan tertegakkah Islam di Malaysia? erm... agaknya PAS menyangka DAP yang diterajui LnK anak beranak (Lim & Karpal)mungkin akan menjalankan HUDUD yang PAS idam2kan selama ni... Cina dan India bila-bila masa pun bleh boleh jumpa belakang dan berpeluk2 antara satu sama lain dan form pakatan baru (mungkin PCI or CIA). kita melayu? silap2 nanti "menang sorak kampung tergadai" kepada melayu/islam yang suka kafir-mengkafir, maki-memaki ingatlah.. walau apapun perbezaan kita... janganlah tutup terus pintu untuk bersatu... mudah-mudahan kalau kita dikhianati bangsa lain kita masih boleh bersatu dibawah satu pakatan... jangan nanti menyesal dikemudian hari... ingatlah hanya satu tanah melayu untuk kita kembali.. iaitu MALAYSIA tiada yang lain... diorg masih punya INDIA dan CHINA... Kita????????????

No comments:

Post a Comment