Monday, March 15, 2010

nik aziz & lim kit siang berFB?

Aku tertarik dengan posting blogger panglima perang cyber di sini.
Macam real je komen2 tukan? i mean obviously that it's not writing by anwar, LKS dan Nik Aziz. but still print screen tu legitkan? but sape2 yang baca pun tau tu rekaan.

Apa yang aku nak katakan human brain is tricky. we tend to see what we believe.. kalau kita percaya pada hantu, mata kita akan nampak hantu walaupun ia sekadar kain putih tergantung di pokok... kalau kita percaya Anwar baik, maka apa saja yg org tulis kebaikan Anwar kita akan percaya dan apa saja yg buruk kita x percaya... :-) jadi selama ini alam cyber digunakan sepenuhnya oleh puak2 PR untuk menyebarkan berita2. in fact kekalahan teruk BN pada PRU12 yang lepas disebabkan BN memandang rendah pada keupayaan media baru.. Hanya selepas itu blog2 pro BN tumbuh.. so BN agak ketinggalan dalam perkara ini.

Persepsi adalah core value yang penting bg manusia untuk membuat pilihan. So, sentiasalah buka minda kita untuk menerima input dari kedua2 pihak.. Jangan percaya sesuatu melainkan kita ada bukti kukuh. Jika tidak kita hanyalah burung kakak tua yang mengulang semula apa yang tuan kita ajarkan. Its the power of suggestion. Merdekakan diri anda.. Jangan jadi burung kakak tua. :)

Oh ya, baru2 ni bekas2 org kanan PKR tengah sibuk round satu malaysia utk menjelaskan isu2 semasa, dekat blog info corner ada buat pengumuman. yang pasti aku xleh datang sebab kat oversea. klik gambar dibawah.


Kepada penyokong PR datanglah... Buka minda untuk second opinion.. X salahkan?

No comments:

Post a Comment